تفاوت تووین شفت و سینگل شفت در بچینگ پلانت سیار

بچینگ پلانت های سیار  متشکل از میکسرهای و شاسی های  قابل حمل برای جابجایی طراحی شده اند و بنابراین برای تحرک بیشتر و تنظیم سریع بر روی شاسی قابل یدک با چرخ نصب می شوند. کارخانه های  بچینگ موبایل برای مکان های ساختمانی موقت یا پروژه های ساختمانی که تجهیزات فقط برای بخش های خاص و مختصری از پروژه مورد نیاز است، مناسب هستند. بچینگ پلانت متحرک به راحتی قابل نصب و برچیده شدن هستند و به همین دلیل نیاز به آماده سازی بسیار کم و یا تنظیم کمتری دارند.

محل استفاده از بچینگ پلانت سایر

این دستگاه تقریباً در تمام پروژه های ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد، بتن اکنون در کارخانه های تولید بتن با توزین دقیق و فن آوری اختلاط بالا تولید می شود. سنگدانه ها ، سیمان ، آب و مواد افزودنی دقیقاً در مقیاس های وزنی مطابق با دستورالعمل های بتنی تعیین شده طبق آزمایشات آزمایشگاهی قبلی توزین می شوند و به طور همگن توسط میکسرهای بتن سریع با کارایی بالا مخلوط می شوند تا بتن با کیفیت بالا تولید شود.

در گذشته ، تمام کارخانه های تولید بتن به عنوان کارخانه های ثابت بتن در حال تولید بودند. می توان کوچکترین آنها را نیز در مدت زمان مشخصی نصب کرد. چنین بچینگ پلانت های ثابتی  سال ها در همان مکان بتن تولید می کردند. هم افزایش تعداد پروژه های عمرانی و هم میزان بتن مورد نیاز در این پروژه ها و همچنین نیاز به اتمام این پروژه ها در مدت زمان کوتاه ، شرکت های ساختمانی را بر آن داشته تا بتن مورد نیاز پروژه های خود را تولید کنند. به خاطر همین بچینگ پلانت های سیار بر روی کار آمدند.

تفاوت بین میکسر تووین شفت و سینگل شفت

میکسر را می توان قلب تپنده کارخانه های تولید سیمان دانست. انواع میسکرهای مختلفی وجود دارد که هم در بچینگ پلانت های ثابت و هم در سیار استفاده می شوند. نوع جدید بچینگ پلانت های امروزی دارای میکسرهای تووین شفت و سینگل شفت هستند که به تفکیک در زیر توضییح داده شده است. میکسر بتن مواد اولیه مختلف را مخلوط کرده و سپس انواع مختلفی از محصولات بتنی را که در کارهای ساختمانی زیادی مورد نیاز است تولید می کند. گفته می شود که میکسرهای بتن نقش حیاتی در کارخانه اختلاط بتن و بسیاری از پروژه های ساختمانی دارند. در اینجا می خواهیم تفاوت های اساسی میکسر  تووین شفت و سینگل شفت را بیابیم.

 

تفاوت در سیستم انتقال قدرت 

سیستم انتقال قدرت میکسر بتن تک شافت، ساختار انتقال زنجیره ای است و در مقابل، میکسر بتن توین شافت از نوع تسمه V و ساختار دنده کشویی استفاده می کند. در مقایسه با میکسر بتن تک شافت ، میکسر بتن تویین شافت دارای صداهای کم کار ، عملکرد مناسب و قابلیت اطمینان بالایی است که کاربرد گسترده ای در کارخانه های بزرگ بتن دارد.

تفاوت تووین شفت و سینگل شفت در بچینگ پلانت سیار


تفاوت در اثر همزدن

اثر همزن میکسر بتن تک شافت در انواع مختلف بتن متفاوت است. با این وجود ، اثرات اختلاط این دو در هنگام اختلاط بتن معمولی تقریباً یکسان است. اما اثر مخلوط کردن میکسر بتن تک شافت هنگام هم زدن محصولات بتن استاندارد نسبتاً ضعیف است. به طور خلاصه ، اثر کلی اختلاط میکسر بتن تویین شفت بهتر از میکسر بتن تک شافت است که همچنین ساییدگی کمی دارد.

 

تفاوت تووین شفت و سینگل شفت در بچینگ پلانت سیار

 

تفاوت در عملکرد تخلیه
اندازه دهنه تخلیه میکسر بتن تک شافت به اندازه میکسر بتن تویین شافت قابل انعطاف نیست، که تنظیم آن در فرآیند تولید واقعی دشوار است. با این حال ، میکسر بتن تووین شفت می تواند به طور موثری این مشکل را که عملکرد تخلیه نسبتاً خوبی دارد ، حل کند. این بهترین توضیح را در مورد کاربرد گسترده میکسر بتن دو شافت در بسیاری از کارخانه های تجاری مخلوط کردن بتن ارائه می دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد